Volvo C30 EV Autor: Volvo |
Spoločnosť Volvo testuje svoj nový elektromobil v ťažkých klimatických podmienkach. Hatchback C30, ktorý ma byť predstavený v sériovej výrobe už v tomto roku, sa podrobí testom vo švédskom meste Kurína za polárnym kruhom. Hlavnou úlohou testov je zistiť výdrž lítiovo – iónových batérii, konkrétne zistiť možnosti využitia týchto batérii v extrémnom počasí, extrémnej zime. Zároveň sa testuje aj klimatizácia vo vnútri salóna.
Elektromobil ma tri systémy chladenia batérii: prvá nahrieva, alebo ochladzuje batérie, druhá ochladzuje pomocou vody a tretia, ktorá pracuje na bioetanole má na starostí salón auta. Motor a elektronika okolo motora sa ochladzuje pomocou vody. Iba 100% práca všetkých týchto systémov zaručí začiatok sériovej výroby C30 EV.
Z pohľadu vonkajšieho vzhľadu sa elektrická C30 nebude odlišovať od benzínovej, alebo dieselovej verzie. Najväčším rozdielom bude chýbajúce výfukové potrubie.
C30 bola predstavená v Detroite, ihneď po uverejnení crash testov čelného nárazu. Týmto spôsobom chce švédska automobilka poukázať na ten fakt, že elektromobily sú schopní práce v najťažších podmienkach.
Volvo C30 |
Technické údaje C30 sú: Akcelerácia do 100 km/h za 10,5 sekundy, maximálna rýchlosť 130 km/h, dojazd 130 km – podľa výrobcu je tento dojazd postačujúci, podľa prieskumu 90% európskych šoférov za jeden deň prejde menšiu vzdialenosť. Čas potrebný na dobitie akumulátorov 8 hodín.
Len pre zaujímavosť: vo Volve spočítali, že prejsť vzdialenosť 100 km bude na tomto aute stáť iba 3€.
Toto jsou úžasné pokroky pro lidstvo když se podíváme zpětně na vozy, které byly vyráběny před několika lety a na ty, které dnes vyjíždí z fabriky. Pokud si člověk chce vyzkoušet opravdu tu nejlepší technologii v současnosti, tak půjčovna tesla vám zprostředkuje zážitek, o kterém se vám ani nesnilo. Hodí za sebe i Lambo.
OdpovedaťOdstrániťMyslím si, že jakmile automobilky budou moci zase vyrábět auta, tak se dostanou do slepé uličky. Bude se sice mít do vyrábět, ale firma začnou krachovat, a tak se nebude stíhat prodávat. Potom by mohlo na řadu přijít něco jako dělá firma kterou znám - opláštění hal. Budete totiž vozy někde muset skladovat.
OdpovedaťOdstrániťKdybych měla více peněz, tak bych si Volvo určitě koupila. Už jen pro tu bezpečnost. Jenže my teď s manželem nemáme ani peníze na to, abychom koupili díly Škoda, tak jak asi můžeme uvažovat o novém voze, že? Snad nebude potřeba koupit nové zimní pneumatiky!
OdpovedaťOdstrániťTo je podle mě dobře, že elektrická auta testují i v takových podmínkách. Přecejen ty mrazy jsou pro baterie v takových autech asi největší zátěž. Taky jsem přemýšlel nad elektromobilem, ale je to pořád moc drahé. Místo toho jsem tedy šel opět do dieselu. Musím ale říct, že se mi mé současné auto povedlo sehnat za velice dobrou cenu. Hodně pomohla i částka, kterou mi výkup aut v Plzni nabídl za mé staré auto.
OdpovedaťOdstrániťKomu by se nelíbil nový automobil, ale financí mi zrovna moc nezbývá, jelikož abych měla, kde bydlet, musela jsem využít sjednání hypotéky na koupi bytu. Hypotéka mi umožnila pořídit si vysněný byt a splnit si sen o vlastním bydlení, které si mohu dovolit díky příznivým měsíčním splátkám, ale další větší závazek jako pořízení nového automobilu si nemohu teď dovolit.
OdpovedaťOdstrániť