Renault latitude – take care! Zážitok z cestovania prvou triedou


Dodržiavajúc svoje hodnoty, Renault vyrába vozidlá, ktoré spĺňajú náročné štandardy v oblasti dizajnu, inovácie a kvality. Aj nová vlajková loď značky, Renault Latitude, poskytuje neslýchaný komfort a funkcie spríjemňujúce cestu pre pasažierov.
Elegantný dizajn modelu Latitude je podčiarknutý vyváženými proporciami, kde predná časť auta vyjadruje silu a pre zadné partie sú vyhradené robustné a dynamické linky.
Jeho štedré dimenzie umožňujú kabíne, aby bola priestranná a pohostinná. Jej zadní pasažieri sa budú zvlášť tešiť z priestoru na kolená (251 mm), ktorý je najlepší v triede.
Renault Latitude je zameraný na zákazníkov, ktorí vedia oceniť kvalitu a komfort v každom zmysle slova a výrazne sa zameriava na pohodlie cestujúcich. Medzi výbavu sa zaraďuje  celkom nový, uvoľňujúci, vzduch prečisťujúci ionizér, ako aj masážne sedadlo vodiča so štyrmi rôznymi režimami, či cúvacia kamera.

Vďaka ponuke silných, kultivovaných motorov, ako je nový V6 dCi 240, ako aj zadnej viacprvkovej náprave navrhnutej tak, aby podávala dokonalý kompromis medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami, odstráni Renault Latitude z dlhých ciest všetku námahu.
Postavený v rámci Aliancie Renault-Nissan používa Renault Latitude technologické riešenia velebené pre ich spoľahlivosť a efektívnosť, aby ponúkal úžasnú bezpečnosť. Sú nimi napríklad ABS, brzdový asistent ESP, adaptívne airbagy, dvojité senzory bočného nárazu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, systém monitorovania tlaku v pneumatikách a bi-xenónové samonatáčacie predné svetlomety.

Na Slovensku sa jeho predaj začína 18. februára 2011 a cena základného modelu je 19 900 €.

Už v máji, keď sa bude odohrávať filmový festival v Cannes, vo Francúzsku, sa môže ako oficiálne auto festivalu Renault Latitude tešiť na to, že bude rozvážať hviezdy a osobnosti zo sveta kinematografie, čím bude pokračovať v dlhotrvajúcej spolupráci Renaultu s filmovým priemyslom už viac ako 110 rokov.
 
1.       Elegantný sedan
Renault Latitude je štedro dimenzovaný sedan. Jeho príjemne vyvážené proporcie a elegantné línie poukazujú na jedinečný komfort a pohodlie, na ktoré sa pasažieri môžu tešiť. Táto senzácia je potom potvrdená sofistikovanosťou a vysoko kvalitným vyhotovením interiéru, ako aj starostlivo vyberanými materiálmi a užívateľský príjemným rozložením.

2.      Pasažieri hýčkaní komfortnými vymoženosťami renaultu latitude
Príjemná kabína Renaultu Latitude je oddaná pohodliu a komfortu svojich pasažierov:
§  Celková dĺžka = 4 897 mm / šírka = 1 832 mm / výška = 1 483 mm / rázvor = 2 762 mm,
§  Objem batožinového priestoru (VDA/ISO): 477 dm3. Veľký vnútorný priestor, vrátane 251 mm priestoru na kolená, ktorý je najlepší v segmente, a priestoru na lakte 1 513 mm vpredu, resp. 1 474 mm vzadu.
§  Početné odkladacie priestory a skrinky, vrátane chladenej, osvetlenej 9.6 litrovej schránky pred spolujazdcom a 2.4 litrov odkladacích priestorov v stredovej konzole.

3.      Sortiment exkluzívnych high-end prvkov zameraných na pohodlie cestujúcich
Renault Latitude uvádza nový podpis značky Take Care, ktorý sa špeciálne sústredí na vysoký štandard cestovného komfortu. Medzi funkcie tu patria neobvyklý ionizér čistiaci vzduch s dvoma režimami, dvojitý rozprašovač vôní a sedadlo vodiča so štyrmi masážnymi funkciami.
Medzi ďalšiu high-end výbavu Renaultu Latitude sa zaraďujú:
§  Obsiahla ponuka audio systémov, do ktorej patrí hlavný 3D Sound by Arkamys® alebo prémiový Renault Bose® Sound System,
§  Výber integrovaných navigačných systémov: Carminat TomTom® Live a Carminat Bluetooth® DVD,
§  Bluetooth® telephony a Plug & Music digitálna pripojiteľnosť,
§  Predné a zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou,
§  Adaptívne samonatáčacie bi-xenónové predné svetlomety,
§  Bezkľúčový vstup a štartovanie, s automaticky sa zamykajúcimi dverami, len čo sa držiteľ karty vzdiali od vozidla,
§  Elektronická parkovacia brzda
 
4.      Obozretne navrhnutá zmes komfortu a výkonu, plus ponuka moderných motorov
Renault Latitude podáva na ceste výkony, aké sa očakávajú od cestného krížnika najmä vďaka:
§  výkonnému podvozku, ktorý obsahuje viacprvkovú zadnú nápravu pre ešte lepší komfort a potešenie z jazdy,
§  ponuke príjemných, úsporných motorov: 
§  výkonnému podvozku, ktorý obsahuje viacprvkovú zadnú nápravu pre ešte lepší komfort a potešenie z jazdy,

§  ponuke príjemných, úsporných motorov:
o    Benzínový 2.0 16V (140k) motor spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Verzie poháňané motormi kompatibilnými s bio-etanolom si vyslúžia aj označenie eco2,
o    Tri dieselové motory: 2.0 dCi – ktorý je dostupný v dvoch výkonových verziách (dCi 150 eco2 a dCi 175) – a 240 koňový šesťvalec V6 dCi. Motory dCi 175 a V6 dCi sú spriahnuté s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, zatiaľ čo pre motor dCi 150 je vyhradená manuálna šesťstupňová prevodovka.

1.       Prísne testované pre náročných motoristov
Poctivý dizajn Renaultu Latitude, ktorý sa bude predávať vo vyše 50 krajinách celého sveta, ťaží výrazne zo získaného know-how v rámci Aliancie Renault-Nissan. Pre zabezpečenie vysokého stupňa kvality a spoľahlivosti, ktorý sa od neho bude s najväčšou pravdepodobnosťou vyžadovať na väčšine trhov, bol tento model podrobený intenzívnemu záťažovému testovaniu.
Vývoj sa taktiež zameral na poskytnutie čo najlepšej bezpečnosti pre jednotlivé trhy vďaka jedinečným skúsenostiam Renaultu v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Bezpečnostné vybavenie zahŕňa štandardne ABS s asistentom núdzového brzdenia, plus ESP, šesť airbagov (vrátane dvoch dvojkomorových bočných airbagov s dvojitými senzormi bočného nárazu), trojbodové bezpečnostné pásy (s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu pre všetkých pasažierov), tempomat s obmedzovačom rýchlosti a systém monitorovania tlaku v pneumatikách.

Renault Latitude je štedro dimenzovaný sedan. Jeho príjemne vyvážené proporcie a elegantné línie podčiarkujú výnimočný komfort a pohodlie, na ktoré sa pasažieri môžu tešiť. Tento prísľub ešte potvrdzuje rafinovanosť a vysoko kvalitné vyhotovenie kabíny, ako aj starostlivo vyberané materiály a jej užívateľský príjemné rozloženie.


Úžasný vzhľad
Renault Latitude je novým prírastkom do modelového radu Renaultu. Je to veľký sedan o dĺžke 4 897 mm, šírke 1 832 mm, výške 1 483 mm, rázvorom 2 762 mm a prevismi 1 035 mm vpredu a 1 100 mm vzadu.
Vpredu sú to bi-xenónové samonatáčacie svetlomety zabudované po oboch stranách chrómovanej masky, ktoré prispievajú k nezameniteľnej postave tohto modelu. Línie týchto svetiel sú pretiahnuté dozadu cez línie bokov, ktoré plynú okolo karosérie a cez kufor tak, aby vytvorili výnimočne elegantný postoj. Vyrezané blatníky a dlhá kapota len zvýrazňujú high-end status tohto modelu. Medzi moderné stylingové detaily patrí aj zadný svetelný podpis, ktorý používa zmes LED a konvenčných technológii.
Elektrická panoramatická strecha umožňuje mať jasne presvetlenú kabínu, zatiaľ čo lakované čierne vyhotovenie pôvabne predlžuje rám čelného skla až k zadnému oknu. Štýl nového Renaultu Latitude je ďalej umocnený elegantným chrómovaným oblúkom, ktorým sú orámované bočné okná.

Príťažlivý interiér
Len čo sa otvoria dvere, centrálna TFT farebná obrazovka na prístrojovom paneli sa postupne rozsvieti, aby privítala na palube vodiča. Následne, len čo je naštartovaný motor, ožijú LED technológiou podsvietené prístroje, ručičky prejdú po celých budíkoch a objavia sa stupnice. Priestranný, bohato vybavený interiér je vybavený luxusnou prístrojovou doskou vyrobenou z kvalitných materiálov. Zaoblené línie vrchnej časti tejto prístrojovej dosky sa harmonicky dopĺňajú  s vertikálnymi tvarmi na širokej stredovej konzole. Ovládače elektronických jazdných pomôcok a komfortných prvkov sú pekne poruke a sú sústredené buď okolo volantu alebo na konzole.
Rovnaká pozornosť bola venovaná kvalite a spracovaniu zvyšku interiéru. V závislosti na zvolenej verzii prichádza kabína so sortimentom rôznych tvarovaných častí a chrómových detailov, vrátane kľučiek dverí a hlavice radiacej páky, ako aj výberom bledého a tmavého koženého čalúnenia. Podobná starostlivosť bola venovaná samotným výbavám, aby bolo možné dosiahnuť iné prostredie pre každú z nich. Takto si môže zákazník vybrať medzi elegantným, presvetleným interiérom, ktorý je zameraný na pohodlie pasažierov, alebo tmavším vyhotovením.

Príjemná kabína Renaultu Latitude je absolútne oddaná pohodliu a komfortu svojich pasažierov.


Pasažieri môžu ťažiť z priestrannej kabíny, pričom tí zadní si môžu vychutnávať vynikajúcich 251 mm priestoru na kolená, ako aj 1 474 mm priestoru na lakte.

Pocit pohodlia je zdôraznený pozorne riešenou akustikou kabíny. Dizajn, kvalita a tesnenie dverí a okien, výplne použité na holé časti karosérie a použitie zvukovej izolácie z jedného kusu na prednej priečke všetky prispievajú k minimalizovaniu hluku prenášaného do interiéru. Tlmič dvojhmotového zotrvačníka, ktorý je dodávaný pre motory dCi 150, dCi 175 a V6 dCi 240 a vyvažovacie závažia na motoroch 2.0 16V 140 a dCi 175 hrajú takisto dôležitú rolu v zabezpečovaní výnimočne tichej jazdy.

Medzi ďalšie prvky slúžiace na zlepšenie komfortu cestovania patria:
§  9.6 litrová osvetlená, chladená schránka pred spolujazdcom,
§  2.4 litrov odkladacích priestorov v prednej časti stredovej konzoly,
§  Predné a zadné dverové schránky na odpadky
§  Schránka pod volantom,
§  Schránka na okuliare,
§  Vrecká na mapy zo zadnej strany predných sedadiel,
§  Sklápateľný stolík zahŕňajúci dva držiaky na poháre nad zadným stredným sedadlom a dva držiaky v prednej konzole

Batožinový priestor o objeme 477 dm3 (VDA/ISO) patrí medzi najväčšie v triede, do ktorej Renault Latitude patrí. Nakladanie je uľahčené nízkou nakladacou hranou (723 mm), zatiaľ čo zabudovanie časti zadných svetiel do zadného poklopu zabezpečuje dosť široký nakladací otvor (993 mm).
Zadná lavica delená v pomere 60/40 umožňuje zvýšiť prepravnú kapacitu tak, ako to zákazník v danom momente potrebuje. Najmä je možné prevážať dlhé alebo objemné predmety.

Inžinieri venovali veľa úsilia  tomu, aby tichá a komfortná kabína Renaultu Latitude poskytovala vodičovi aj pasažierom rovnako uvoľňujúcu jazdu. Medzi prémiové prvky patrí štvorrežimové masážne sedadlo vodiča a tiež nový dvojmódový ionizér vzduchu s dvojitým rozprašovačom vôní. Zoznam pokračuje s obsiahlym výberom audio systémov, vrátane hlavnej zostavy 3D Sound by Arkamys®  a high-endovým Bose® Sound System, plus s integrovaným Carminat TomTom® Live alebo Carminat Bluetooth® DVD navigačným systémom, rovnako ako s Bluetooth® telephony a Plug&Music digitálnou konektivitou.


Masážne sedadlo vodiča inšpirované luxusnými limuzínami
Päť pneumatických valčekov nachádzajúcich sa vo vodičovom sedadle poskytuje až štyri rôzne módy masáže (neustály, občasný, jemný a silný). Tichá, precízna, synchronizovaná a ukľudňujúca činnosť týchto jemných valčekov na vodičov chrbát poskytuje uvoľňujúci zážitok, ktorý je príjemný najmä počas dlhých ciest, alebo keď vodič uviazne v dopravnej zápche. Ovládače tohto systému sú pekne poruke, umožňujúc vodičovi aktivovať túto funkciu, koncentrovať ju na jednu z troch zón (lopatky, chrbát, kríže), vybrať si medzi štyrmi dostupnými režimami a/alebo zapnúť vyhrievanie sedadla.

Prečisťovanie vzduchu v kabíne: Prvý krát v Renaulte
Zvláštny dôraz bol kladený na teplotný komfort. Pre optimálne fungovanie, najmä na trhoch, kde môže byť problémom silné slnečné žiarenie a/alebo vlhkosť vzduchu, je Renault Latitude vybavený trojzónovou automatickou klimatizáciou so zabudovanou kontrolou kvality vzduchu pozostávajúcou z dvojmódového ionizéra a dvojitého rozprašovača vôní.
Tento systém umožňuje cestujúcim, aby si vybrali teplotu a rýchlosť ventilátora, ktorú uprednostňujú pomocou vpredu umiestneného prepínača "Soft", "Auto", "Fast":
-       Režim "Auto" optimalizuje teplotný a akustický komfort a svižne prispôsobuje systém podľa aktuálnych podmienok,
-       Tichý "Soft" režim pre rozptýlený bezhlučný prívod vzduchu do kabíny,
-       Režim "Fast" zabezpečí rýchlu ventiláciu celej kabíny.

Táto funkcia je kombinovaná s unikátnym, uvoľňujúcim systémom prečisťujúcim vzduch, ktorý funguje v spojení so vzuchovým a peľovým filtrom s aktívnym uhlím a senzorom znečistenia vzduchu. Renault Latitude používa ionizér vzduchu Samsung Super Plasma® založený na rovnakom klimatizačnom systéme, ako bol použitý v Renaulte Laguna a vyvíjaný v spolupráci so Samsung Electronics Co., svetovým lídrom v tejto oblasti. Prínos dvojmódového ionizéra k pohodliu pasažierov je vylepšený vďaka jeho čistiacej funkcii, ktorá značne redukuje  množstvo baktérií a alergénov, ktoré sa bežne vo vzduchu nachádzajú. Mód recyklovania vzduchu je automaticky zapnutý, len čo senzor znečistenia vzduchu zachytí prebytočné množstvo škodlivých látok.

Vodič a pasažieri taktiež ťažia z jemného rozprašovania vôní dvoma vymeniteľnými náplňami umiestnenými v palubnej doske. Dve náplne (Blue Ocean a Mango) sú dodávané s vozidlom, zatiaľ čo náhradné náplne sú dostupné u predajcov Renault, kde si zákazníci môžu vybrať spomedzi šiestich rôznych vôní: Blue Ocean, Mango, Red Berries, Green Nature, Herbal Tea a Precious Flowers. Spolu s typom vône si môžu pasažieri vybrať aj intenzitu vône (v troch úrovniach), zatiaľ čo frekvencia rozprašovania a použitie zákazkového ventilátora a jeho výduchov robia z tohto systému jedinečný kúsok v segmente.
Najnovší integrovaný prepojený systém Renaultu – Carminat TomTom® Live – je tak dostupný, ako ešte nikdy (v sérii od verzie Privilege), presný, jednoducho sa používa a je perfektne spôsobilý na každodenné používanie.


Pre ešte lepšiu navigáciu bol predchádzajúci software – IQ Routes® (ktorý navrhuje cesty na základe reálnych štatistík ohľadom dopravných situácií na daných miestach), Advanced Lane Guidance® (rozšírený pohľad na križovatky a cestné pruhy) a Mapshare® (aktualizovanie máp cez komunitu TomTom®) – rozšírený o štyri inovatívne služby poskytované TomTom® Live (funkčné zatiaľ len v západnej Európe!!!):

§  HD Traffic®: Najlepší informačný systém o doprave v Európe. Informácie o doprave z celej Európy sú za necelé tri minúty stiahnuté do systému, spracované servermi TomTomu® a sprístupnené, aby mohli varovať vodičov o blížiacich sa dopravných zápchach a možnom zdržaní. Ak je to potrebné, Carminat TomTom® Live prepočíta alternatívnu trasu k zvolenému cieľu. Z tejto služby momentálne denne ťaží milión Európskych motoristov.
§  V niektorých krajinách je poskytované aj pokročilé varovanie pred mobilnými radarmi. Carminat TomTom® Live je jediným integrovaným navigačným systémom, ktorý poskytuje v reálnom čase varovanie pred prítomnosťou radarov na základe informácii pochádzajúcich z jedných z najvýkonnejších databáz na trhu, vrátane CSDB (Coyote Safety Data Base) vo Francúzsku a Royal Angel v Anglicku.
§  Funkcia Lokálne vyhľadávanie Google® používa kľúčové slová, aby sa dostala k 11 miliónom zaujímavých miest a k s nimi spojeným informáciám (telefónne číslo, opisy, názory komunity Google).
§  Nakoniec, dlhodobá, päťdňová predpoveď počasia pokrývajúca celú cestu aj cieľ

Tieto štyri služby Carminat TomTom® Live sú prvé tri mesiace skúšobnej doby zadarmo. Potom je možné zaplatiť ročné predplatné 59 € - alebo trojročné predplatné 149 € - cez aplikáciu TomTom® HOME.

Ďalší navigačný systém dostupný pre Renault Latitude je Carminat Bluetooth® DVD, ktorý obsahuje:
§  Rádio/CD s MP3 kompatibilným meničom na 6 CD,
§  Sedempalcový širokouhlý 16:9 displej s funkciou 3D Birdview,
§  Mapovanie celej Európy,
§  Funkcia rozpoznania hlasu pre navigáciu a funkcie Bluetooth® telephony
§  Informácie o rýchlostných meraniach (na základe krajiny)


Audio systémy, ktoré kladú dôraz na kvalitu a konektivitu

Pre zákazníkov, ktorí hľadajú vysoký výkon, priestorový zvuk a vernú reprodukciu zvuku, je možné si do Renaultu Latitude objednať audio systém vyvinutý v spolupráci s firmou Arkamys®. Systém 3D Sound by Arkamys® obsahuje:

§  Osem reproduktorov (štyri stredové a štyri výškové),
§  Digitálny zvukový procesor Arkamys®  pre vernú, trojdimenzionálnu priestorovú reprodukciu zvuku,
§  Dvojitú anténu pre optimálny príjem,
§  Pripojiteľnosť Bluetooth®, ktorá poskytuje vodičom prístup k funkciám na ich telefóne cez ovládače na volante,
§  Pripojiteľnosť Plug&Music umožňuje prehrávať hudbu uloženú na USB kľúči, prenosnom prehrávači, prehrávači iPod® a na smartphone cez audio systém v aute. Menu a playlisty sú zobrazované na palubnej doske.
 
Bose®: zvuk šitý na mieru
Na zabezpečenie vysokokvalitnej reprodukcie zvuku a potešenia z počúvania pre každého z pasažierov Renaultu Latitude, Renault spojil svoje sily s firmou Bose®.
Inžinieri z Bose® začali na čistom hárku, pričom brali na vedomie nie len materiály, ktoré sa nachádzajú v kabíne Latitudu, ale tiež ďalších vyše tisíc akustických premenných. Počet, typ a umiestnenie reproduktorov Bose® použitých v tomto systéme boli starostlivo vyberané, zatiaľ čo digitálne procesory a ekvalizéry signálu boli naladené tak, aby zodpovedali zvukovému profilu auta. Tímy inžinierov z Bose® a Renaultu potom úzko spolupracovali, aby vytvorili systém, ktorý ponúka výnimočný audio zážitok.
Bose® Sound System vyvinutý pre Renault Latitude obsahuje 10 reproduktorov a digitálny zosilňovač zahŕňajúci zvukový procesor Bose a šesťkanálový individualizovaný ekvalizér.
V stredovej konzole zabudovaný center umožňuje pasažierom vychutnávať si čistý zvuk a vyvážené centrum zvuku, či už sedia na pravej, alebo ľavej strane auta.
Zadné plató obsahuje 23-centimetrový subwoofer pre bohatú a realistickú reprodukciu basových tónov.
Sýstém Bose® dostupný pre Renault Latitude poskytuje maximálne potešenie a jedinečne realistický zážitok z počúvania vďaka krištáľovo čistým výškam a bohatým basom, pričom nezáleží na tom, kde pasažieri sedia.
Pri nízkych hlasitostiach ťaží vodič a jeho pasažieri z teplého, vyváženého zvuku, ktorý im umožňuje vychutnávať si všetky kvality originálnej nahrávky. Pri vyšších hlasitostiach zas systém poskytuje svoj maximálny výkon bez akéhokoľvek skreslenia.

Renault Latitude je taktiež vybavený zvukovými parkovacími senzormi spriahnutými s cúvacou kamerou. Pre uľahčenie bezpečného cúvania poskytuje kamera pohľad na priestor za vozidlom na displeji navigačného systému. Na obrazovke na prístrojovej doske sa zatiaľ zobrazuje farebne 
zobrazená trajektória, ktorú treba nasledovať pre zaparkovanie a trajektória, ktorou sa vozidlo vyberie na základe uhla natočenia volantu.




Zoznam praktickej výbavy pokračuje s funkciami ako bezkľúčový vstup a štartovanie, a dvere, ktoré sa automaticky zamknú, len čo sa držiteľ karty vzdiali od vozidla.

Rozhranie pre tempomat / obmedzovač rýchlosti je jednoduché a ľahko sa používa:
-       Mód tempomatu: zelený kurzor naznačuje zvolenú rýchlosť na tachometri
-       Mód obmedzovača rýchlosti: v tomto prípade je kurzor oranžový, ale len čo vodič prekročí zvolenú rýchlosť, kurzor sčervenie. 

Elektronická parkovacia brzda uľahčuje rozbeh do kopca a je veľmi praktická pre každodenné používanie. Môže byť aktivovaná manuálne pomocou ovládača, ktorý sa nachádza v stredovej konzole a automaticky sa zopne, len čo sa vypne motor. Neskôr je uvoľnená jednoduchým pridaním plynu, keď motor zase beží.


Podvozok Renaultu Latitude zahŕňa výkonnú viacprvkovú zadnú nápravu pre lepší jazdný komfort a potešenie z jazdy. Toto usporiadanie v sebe spája presné a precízne riadenie a efektívnu filtráciu vibrácii a hluku od podvozka. Dostupné motory, medzi ktoré patrí aj V6 dCi 240, patria medzi najlepšie pohonné jednotky.

Obozretne navrhnutá zmes komfortu a výkonu
Renault Latitude používa rovnaké odpruženie ako Renault Laguna a je široko chválený pre jeho presnosť. Vpredu používa rozloženie MacPherson s obdĺžnikovým spodným ramenom a stabilizátorm o hrúbke 21.5 mm. Vzadu sa zase používa viacprvková náprava vyvinutá Nissanom. Bola zvolená pre jej vynikajúce výkony a komfort vďaka schopnosti absorbovať nerovnosti na vozovke a izolovať kabínu od nežiadúcich vibrácií. Kombinácia pružín naladených na 16mm/kN a 19mm/kN vpredu, resp. vzadu, a práca na tlmičoch zabezpečili vynikajúce charakteristiky pruženia a optimalizované náklony karosérie bez toho, aby došlo k strate jazdného komfortu.
 
Veľké brzdy Renaultu Latitude zaručujú spoľahlivé brzdné výkony. Vďaka predným brzdovým kotúčom o priemere 296 alebo 320 mm (v závislosti od motora) a 300 milimetrovým zadným kotúčom zastaví auto zo 100 km/h po opakovanom brzdení len na vzdialenosti 39.5 metra.
V závislosti od motora a výbavy sú dostupné tieto rozmery pneumatík:
§  205/60 R16
§  225/50 R17
§  235/45 R18

Pre lepšie potešenie z jazdy na kľukatých cestách prichádza Renault Latitude s precíznym a strmým riadením s posilneným stĺpikom. Vďaka pomeru 16:1 (na každých 16 stupňov otočenia volantu sa kolesá otočia o jeden stupeň) je uľahčené manévrovanie a ovládanie auta je agilnejšie. Tuhší pocit a menšia vôľa umožňuje motoristom ťažiť z priamejšieho pocitu a precíznejšej spätnej väzby tým, že redukuje čas odozvy medzi vydaním inštrukcie pomocou volantu a momentu, keď auto skutočne zatočí. Verzie s motorom V6 dCi 240 sú vybavené hydraulickým posilňovačom riadenia s premenlivým účinkom. Ostatné verzie obsahujú aktívnu elektrickú pumpu, ktorá umožňuje upravovať mieru asistencie pomocou upravovania výkonu elektronickej pumpy, ktorý je závislý od jazdných podmienok. Závisí teda od rýchlosti a požadovanej miery asistencie (rýchlosť, uhol natočenia kolies), čo je riešenie, ktoré prispieva k lepšej spotrebe pohonných hmôt tým, že optimalizuje výkon pumpy.

Zodpovedajúca ponuka pokročilých motorov

§  Benzínové motory:
Výkonný benzínový motor 2.0 16V kompatibilný aj s E85 (M4R) dosahuje maximálny výkon 103kW/140 koní pri 6 000 ot/min. Je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a má zvlášť dobrú odozvu v nízkych otáčkach. Maximálny krútiaci moment 195 Nm dosahuje už pri 3 750 ot/min. Tento motor umožňuje Renaultu Latitude absolvovať 1000 metrov s pevným štartom za niečo cez 30 sekúnd.

§  Diesel
Dieselové verzie Renaultu Latitude sú poháňané troma ukážkovými motormi:
§  Tichý a výkonný 2.0 dCi (M9R) prichádza v dvoch výkonových vyhotoveniach: 110kW a 127kW (150k a 175k). Prvý je spriahnutý s manuálnou prevodovkou (PK4) a dosahuje maximálny krútiaci moment 340 Nm pri 2000 ot/min, pričom vylučuje do ovzdušia v kombinovanom cykle menej ako 140g CO2/km. Druhý je kombinovaný s  automatickou prevodovkou (A0J), dosahuje kombinovanú spotrebu len 6.5 litra/100km a krútiaci moment 360Nm pri 2000 ot/min.
Do Renaultu Latitude sa dá objednať aj najnovší motor Aliancie vyvinutý Renaultom – konkrétne šesťvalec 3.0 V6 dCi (V9X), ktorý vyvinie až 177kW (235k) pri 3 750 ot/min. Maximálny krútiaci moment (450Nm) je dostupný už od 1 500 ot/min., aby poskytoval energické výkony (1 000 metrov s pevným štartom zdolá za 28.2 sekundy) s kombinovanou spotrebou 7.2l /100km (ekvivalent 188g CO2/km). Je kombinovaný s automatickou prevodovkou.

Pre zabezpečenie vysokého stupňa kvality a spoľahlivosti, ktorý sa od neho bude s najväčšou pravdepodobnosťou vyžadovať, bol tento model podrobený intenzívnemu záťažovému testovaniu. Vývoj sa tiež upriamil na poskytovanie vysokej miery bezpečnosti, takže Renault Latitude prichádza so širokým sortimentom bezpečnostných systémov, medzi ktoré patria napríklad ABS, brzdový asistent, ESP, adaptívne airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti.

Dokázaná spoľahlivosť a robustnosť pri záťažových testoch vykonávaných v extrémnych podmienkach
Počas svojho vývoja prešiel Renault Latitude dôkladným záťažovým testovaním v mučivých podmienkach (extrémne teplo, extrémny chlad, zlé cesty, prach, atď.). Bolo použitých viac ako 30 testovacích vozidiel, pričom spolu najazdili takmer 1.1 milióna kilometrov. Jedným z hlavných cieľov bolo ubezpečiť sa, že je Renault Latitude schopný absolvovať takýto typ náročných cestných podmienok, ktoré sa nachádzajú vo väčšine trhov, na ktoré je zameraný.
Ako všetky luxusné vozidlá Renault, Latitude prichádza s trojročnou alebo 150 000km zárukou a 12-ročnou zárukou na neprehrdzavenie karosérie.

Bezpečnosť vyvinutá na splnenie požiadaviek zákazníka a situácií reálneho sveta
Ako všetky vozidlá z modelového radu Renaultu, Latitude výrazne ťaží z práce, ktorú vykonal LAB, ako aj z vlastných inžinierskych expertíz, ktoré boli použité na vyvinutie najefektívnejšej odozvy na situácie reálneho sveta, s ktorými sa Latitude môže stretnúť na trhoch, na ktorých sa bude predávať:
§  ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily
§  Asistent núdzového brzdenia a automatická aktivácia výstražných svetiel
§  ESP (Elektronická kontrola stability) s kontrolou nedotáčavosti CSV
§  Tempomat s obmedzovačom rýchlosti
§  Systém monitorovania tlaku v pneumatikách
§  Adaptívne samonatáčacie bi-xenónové svetlomety
§  Adaptívne predné airbagy vodiča a spolujazdca, dvojkomorové bočné hrudníkové airbagy (kombinované s dvojitými senzormi bočného nárazu) a dvoma hlavovými airbagmi
§  Trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi ťahu pre všetkých pasažierov
§  Kontrolka zapnutia bezpečnostných pásov pre vodiča, spolujazdca, aj na všetkých troch zadných sedadlách
§  Trojbodové úchyty Isofix pre vonkajšie zadné sedadlá


Silné záväzky voči životnému prostrediu
Vďaka starostlivo navrhnutej aerodynamike, nízkej hmotnosti vzhľadom na veľkosť (priemer modelu je 1 550 kg) a dostupnosti dvoch verzií, ktoré sa kvalifikujú na nosenie podpisu eco2, Latitude je ďalším dôkazom o snahách Renaultu v prospech životného prostredia.
Verzie s motormi 2.0 16V 140 E85 a dCi 150 s manuálnou prevodovkou sa kvalifikujú na nosenie podpisu eco2 od Renaultu, čo znamená, že spĺňajú nasledujúce požiadavky:
§  Emisie CO2 musia byť menšie ako 140 g/km, alebo motor musí byť schopný bežať na biopalivo,
§  Vozidlá Renault eco2 musia byť vyrobené vo fabrike spĺňajúcej certifikát ISO 14001 (v tomto prípade je to Busan v Kórei),
§  Vozidlá Renault eco2 musia byť na konci svojho života zrecyklovateľné na 95%, zatiaľ čo najmenej 5% plastov v interiéri musí pochádzať z recyklovaných materiálov.

Renault Latitude je na konci svojho života zrecyklovateľný na 95% (podľa hmotnosti) a viac ako 5% plastov, ktoré obsahuje (priemerne pre model to predstavuje 11 kg) pochádza z recyklovaných materiálov.

Všetky zemepisné šírky
Renault Latitude vyčnieva ako výstižný symbol internacionalizácie Renaultu. Navrhnutý spoločnými silami vo Francúzsku a v Kórei v dielňach vyvinutými Renaultom a Nissanom, poskytuje zákazníkom to najlepšie z know-how skupiny Renault a Aliancie.
Renault Latitude je vyrábaný vo fabrike Renault-Samsung Motors Busan v Kórei. Táto fabrika, ktorá je šetrná k životnému prostrediu a spĺňa certifikát ISO 14001 sa môže pýšiť dlhými skúsenosťami s produkciou kvalitných, luxusných automobilov (SM5, SM7, QM5, Renault Koleos). Všetky dieselové motory a manuálne prevodovky, ktoré sú dostupné pre Latitude sú vyrábané vo fabrike Cléon Renaultu vo Francúzsku.
Renault Latitude bol vyvinutý pre globálny trh, najmä za hranicami Európy a pripája sa tak k medzinárodnej ponuke tých najlepších sedanov.



4 komentáre:

  1. Renault vyzerá pekne, o tom žiadna, ale dosť ma desí ten bezkľúčový vstup a štartovanie. Čím viac je v aute elektroniky tak tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa niečo rozbije a auto skončí v servise. Ja radšej spolieham na staré osvedčené vozy. K odomykanie používam vystreľovací kľúč , s ktorým nie je žiadny problém.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Auto vypadá moc pěkně. A to se mi normálně renaulty příliš nelíbí. Ale tenhle bych si klidně pořídil. Moc se mi líbí hlavně ta výbava, na kterou si osobně dost potrpím. Sám si i auta různě dovybavuju a vylepšuju, teď jsem si například kupoval kameru do auta.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc pěkné auto na pohled. Kdo by to byl řekl, protože Renaulty se mi osobně nikdy moc nelíbily :D. Zrovna nedávno jsem si pořídil nové auto, takže žádné nehledám, ale spíš koukám jen tak pro zajímavost, co je nového na trhu. To já si teď spíš chci pořídit nějakou kameru do auta :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento tip Renaultu je velice pěkný a ve výbavě má spoustu elektronických vychytávek. Já jsem dosti konzervativní a takzvaný staromilec, proto mám nejraději klasická auta. Nejvíce mě asi vystihuje i to, že se zabývám hrou na lidové hudební nástroje, které také sbírám. Nedávno jsem sháněla brumle pro mého vnuka, který se na něj chce naučit hrát, což mi udělalo velkou radost, jen jsem musela zjistit, jak vybrat brumle přesně pro něho, jelikož je ještě malý.

    OdpovedaťOdstrániť