Shanghai – 2011


Dnes sa v Shanghai otvoril jeden z najväčších autosalónov Ázii, kde návštevníci budú môcť oceniť autá nielen domácich výrobcov, ale aj popredných európskych a amerických spoločností. U slovenských milovníkov áut tento autosalón môže vyvolať veľký záujem kvôli tomu, že niektoré vystavované modely, novinky sa vo veľmi krátkom čase majú objaviť aj na našom trhu.
Audi Q3
Európskou hviezdou Shanghajského autosalóna je kompaktný crossover Audi Q3, ktorý je postavený na platforme Volkswagen Tiguan. V exteriéri auta sú použité črty show car Cross Coupe Quattro, ktorý bol predstavený pred štyrmi rokmi v Shanghai. Čo sa týka motorov, budú použité dva benzínové a dva dieselové, výkon sa bude pohybovať od 140 do 211 koní. Predaj Q3 štartuje v Nemecku začiatkom júna.
SxC
Francúzsky výrobca áut Peugeot-Citroen predstaví niekoľko noviniek, medzi ktoré bude patriť prémiový hatchback DS5 a koncept crossovera Peugeot SxC. Obe autá si zákazníci budú môcť kúpiť s hybridným pohonom, ktorý u DS5 pozostáva z dieselového motora s výkonom 163 koní a elektromotora s výkonom 47 koní, u SxC to bude 1.6l benzínový motor s výkonom 218 koní a elektromotor s výkonom 95 koní.
M5
Bavorský koncern BMW predstaví show car konceptu nového M5 a hybridný sedan New Energy Vehicle, ktorý je postavený na platforme predĺženej "päťky" . Hlavnou prednosťou tohto auta je ten fakt, že dobíjanie lítiovo – Iónových batérií bude možné z obyčajnej spotrebiteľskej sieti. New Energy Vehicle je pred naznačený pre Čínsky trh a jeho hromadná výroba je naplánovaná cca o dva roky.

Večný konkurent BMW – Mercedes Benz v Shanghai spraví prezentáciu Concept A class, ktorý predstavuje ďalšiu generáciu triedy A. Trojdverový hatchback bude poháňaný 2.0l benzínovým motorom s výkonom 210 koní. Veľkou výhodou bude robotizovaná prevodovka s dvojitou spojkou.
2012 Beetle
Volkswagen predstaví tretiu generáciu hatchback Beetle, ktorý sa z vonku skoro vôbec neodlišuje od svojho predchodcu. Na pohon budú slúžiť benzínové a dieselové motory, ale hybridného pohonu aj napriek očakávaniam sa toto auto nedočkalo.
Chery Z5
Najviac aktívnymi spomedzi domácich výrobcov sú Chery a Great Wall, ktorí spolu predstavia viac ako 20 noviniek. Najzaujímavejšími z ktorých z pohľadu dizajnu sú u Chery kupé Z5, ktoré sa bude vyrábať pod značkou Riich a u Great Wall to je IF crossover Concept, ktorý sa veľmi podobá na BMX X6. Vyrábať sa začne v roku 2012.

Toto z ďaleka nie sú všetky novinky Shanghajskeho autosalóna, takže sa je naozaj na čo tešiť.



Pridat.eu

13 komentárov:

  1. Mně by se rozhodně nějaké to SUV hodilo, abych mohl pohodlně převážet moje kolo a kolo přítelkyně, když jezdíme na cyklovýlety - ideálně tak, že bych nepotřeboval střešní nosič :-) Objednal jsem teď hlavně nové oblečení z https://www.cyklosvec.cz/obleceni-progress-katskup640.php, takže nás ani zima nezastaví!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten veletrh si pamatuju. Byl jsem v tu dobu zrovna v Číně jako stážista v jedné firmě. Dokonce jsem na něm byl. Jinak ale na ten pobyt vzpomínám spíš negativně. Číňané jsou úplně jiná mentalita, takže synchronizace a práce s nimi je prakticky nemožná. Hlavně v rámci jednoho týmu. Krom toho samozřejmě jejich angličtina byla úplně na nule, i když při pohovoru avizovali, že to nebude problém. Nakonec mě to stálo docela hodně nervových problémů, ze kterých mě dostaly až cbd oleje. Na ty jsem si docela zvykl a přerušovaně je užívám doteď. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Za mě byl v tomto roce na pomyslné špičce ledovce německý gigant BMW, který nezklamal ani jedním modelem, jenž přišel na trh. Kupoval o rok později SUV od této značky a až na to, že nemělo v základu infotainment v češtině (což jsem velice rychle vyřešil díky firmě autacesky.cz), tak nemělo snad jedinou chybičku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Osobně nevím, jestli bych chtěl podporovat čínské automobilky. Už jen z důvodu rizik na pracovištích, na které se tam kašle. Myslím teď hlavně na pracovní podmínky. Kdysi jsem viděl nějaké video o tom, jak tam funguje třeba svařování dílů. Teď už to jedou asi přes roboty, ale když to svářeli ručně, tak nějaké zásady práce s autogenem asi moc neznali, nebo alespoň jsem to na tom dokumentu moc nepoznal.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já mám Shanghai rád už jen z toho důvodu, že se kromě aut zaměřuje i na další věci jako třeba vybavení do dílen. Prostě mám radši ty veletrhy s přesahem. U nás se to taky hodně děje, ale to je předevíšm z důvodu menšího počtu vystavovatelů. Ale zase kde jinde máte možnost potkat firmu, která řeší servis šroubových kompresorů. Na takovou firmu běžně nenarazíte, ale přitom se vám ten kontakt hodí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jirka Škodanovembra 24, 2021

    Pro mě jsou šanghajské veletrhy především vždycky o tom, že ukazují nové technologie v oblastech robotizace. Robotická automatizace je pro automobilky a rychlou výrobu zásadní a v Číně dělají vystavovatelé vše pro to, aby zaujali tuzemský trh, ale zároveň zaujali i média dostatečně na to, že se o nich zmíní v plátcích, na webech a televizích po celém světě.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mně se ty prototypy dnes již 10 let moc líbí. Podívala jsem se s manželem schválně na auta, která dříve jezdila na silnicích a ta budoucnost z těch představených aut jde opravdu vidět. Zároveň mi říkal, že kdyby se tehdá dali výrobci tím prezentovaným směrem, tak výrobci, kteří prodávají originální díly Škoda dnes nemají co žrát.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mně se třeba hrozně líbí ten Brouk. Je ale pravda, že to je auto, které se mi tak nějak líbilo vždycky. Jeden kamarád si ho před časem koupil jako takový polovrak, který si nakonec sám opravil. Je ale pravda, že mu to pár let trvalo. Zvenčí už je kompletní, ale uvnitř to chce ještě pár detailů doladit. Například přečalounit sedadla, vyměnit pár dílů atd.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. No jsou to pěkné vozy, ale jestli budou stále větší a větší jako ty telefony v mobilní branži, tak za chvíli nebude mít půjčovna dodávek ani na chleba. Si představte že bychom šli té ekologii naproti a všichni bychom jezdili v těch obřích SUV. Takhle se nedá budovat zelená Evropa.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Moje práce vyžaduje neustálé cestování, a tak mám někdy pocit, že jsem v autě doslova každý den. Dost mě děsí, jak jsou někteří řidiči agresivní, takže jsem si pro jistotu pořídil kameru do auta, abych měl kdyžtak důkazní materiál pro policisty, kdyby se někdo rozhodl lhát například pojišťovně nebo přímo jim samotným.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Auta popravdě nejsou moc moje. Nebo takhle, já bych se o ně zajímal, ale proč taky, když stejně asi nikdy nic takového mít nebudu. Jako já jsem rád, že jsem našel peníze na rekonstrukce bytu Praha, abych měl kde bydlet. Nevím, kde bych měl ještě sehnat 2 mil na auto.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Mně osobně by se teda celkem líbilo to BMW. :) Právě BMW je značka, které fandím už několik let. Myslím si ale, že si žádného bavoráka asi jen tak nepořídím. Je to totiž podle mého názoru hrozná starost. Navíc i celkem drahý špás. Nedávno jsem se o tom bavil se známým a docela jsem koukal když mi říkal kolik na ty nové modely stojí náhradní díly.

    OdpovedaťOdstrániť