2011: electricky poháňané vozidlá sa stávajú realitou

Renault Kangoo BeBop Z.E.

"Program našej značky "Drive the Change" zosobňuje cieľ Renaultu stať sa lídrom v oblasti udržateľnej mobility a zabezpečiť, aby sa automobily opäť stali symbolom pokroku ľudstva. Automobily boli dlhý čas považované za symbol oslobodenia, snov a dokonca vášne.
Tento postoj v súčasnosti prevláda na reformných trhoch, no deje sa tak menej v iných krajinách, kde varovný prst často ukazuje na automobily. Príchod elektricky poháňaných vozidiel tak predstavuje príležitosť premeniť sen na skutočnosť: skombinovať motorizmus z prostriedkami úniku zo zahltených miest, skombinovať príčinu s vášňou. Renault zároveň získava jedinečnú šancu postaviť sa do čela druhej revolúcie v motorizme po tej prvej, ktorú vyvolal vynález motora s vnútorným spaľovaním."
Stephen Norman – viceprezident pre globálny marketing a komunikáciu

MODELOVÝ RAD Z.E. RANGE ROZŠIRUJE MODEL
KANGOO MAXI Z.E.

Nová verzia modelu Kangoo Z.E. rozšíri ponuku dostupných elektricky poháňaných vozidiel, ktorú v súčasnosti predstavujú modely Kangoo Z.E., Fluence Z.E., Twizy a ZOE.
Kangoo Maxi Z.E. sa začne predávať koncom roka 2011 s cenami pred zdanením od 21 200 € (pred odpočítaním dostupných štátnych dotácií).
Rovnaká cena mesačného prenájmu akumulátora ako Kangoo Z.E., t.j. 72 € (bez DPH) s ročným nájazdom až 15 000 km.
Dostupný v 2-miestnej (max. prepravná kapacita = 4,6 m3) alebo 5-miestnej verzii (osobný van).
Model sa vyrába v továrni Renaultu M.C.A. (Maubeuge Construction Automobile) vo Francúzsku.
TWIZY, RIEŠENIE MESTSKEJ MOBILITY S NULOVÝMI EMISIAMI ZA CENY OD
6 990 € (bez zliav)

Twizy, prvé úplne elektricky poháňané vozidlo, pionier v oblasti inovatívneho prístupu k motorizme v zastavaných oblastiach.
Twizy sa začne predávať koncom roka 2011 za bezkonkurenčnú cenu s daňou, ktorá sa začína od 6,990 € (pred odpočítaním dostupných štátnych dotácií).
Cena mesačného prenájmu akumulátora: 45 € (vrátane DPH) s ročným nájazdom až 7 500 km.

PREVÁDZKOVÝ DOJAZD AŽ 200 KM

Dojazd elektromobilov bol upravený tak, aby uspokojil každodenné potreby motoristov.
Efektívne technológie optimalizujú dojazd elektricky poháňaných vozidiel (EPV):
- Rekuperačné brzdenie
- Úprava klímy v kabíne (systém predhrievania alebo chladenia kabíny)
- Režim Eco Mode
Technika ekologickej jazdy dokáže zväčšiť dojazd až o 35 km (výcvikové balíky Renaultu).
Informácie zamerané na optimalizáciu dojazdu vozidla:
- Displej ukazujúci stav nabitia batérie.
- Palubný počítač ukazujúci zostávajúci dojazd v kilometroch, priemernú a okamžitú spotrebu energie (kWh) a zostávajúcu energiu v akumulátore (kWh).
- Ekonometer ukazujúci spotrebu energie (nízka / normálna / vysoká).
- Inteligentná navigácia Carminat TomTom® Live označujúca najbližšie dobíjacie stanice (štandardné vybavenie v modeli Fluence Z.E.).

PORTFÓLIO SLUŽIEB GARANTUJE BEZPROBLÉMOVÚ MOBILITU

Zaručená mobilita nezávisle od cieľa cesty: výhodné podmienky krátkodobého prenájmu vozidla so spaľovacím motorom pre dlhé cesty.
Zaručená mobilita aj pri vybití akumulátora: nepretržitá asistenčná služba (24 h/7 dní v týždni).
Servisné kontrakty v oblasti EPV zabezpečujú kontrolu nad rozpočtom motoristu.

3 komentáre:

  1. Elektrickým autům samozřejmě fandím a líbí se mi jak se jejich prodej za poslední dobu zvedl. Je ale pravda, že podle mě bude ještě chvíli trvat, než je budeme na silnicích vídat běžně. Jednak kvůli tomu, že zatím mají poměrně vysokou cenu a také kvůli tomu, že servis nemusí být vždy dostupný. Snad se to ale zlepší.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Také samozřejmě fandím elektromobilům, ale jedna věc mě celkem znepokojuje. Co až dojezdí? Zatím se to asi nemusí řešit, ale věřím tomu, že díky všem těm materiálům v bateriích atd asi nebude ekologická likvidace tak jednoduchá jako u aut se spalovacím motorem. Na druhou stranu ty baterie se prý nějakým způsobem dají recyklovat, ale nevím co je na tom pravdy.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já jsem celkem přemýšlel nad tím, jestli nenakoupit elektromobily do firmy jako firemní vozidla. Asi s tím ale ještě chvíli počkám. Místo toho jsem koupil tři starší auta se spalovacím motorem. Všechny jsou ale v super stavu. Už mám pro ně i domluvený pravidelný servis https://www.intercars.cz/jsem-firma/ takže věřím, že díky tomu budou ještě pár let sloužit. Pokud tedy někdo taková auta nezakáže.

    OdpovedaťOdstrániť