Triumf Alaina Prosta a Dacie Duster na Stade de France


Viac ako 50 000 divákov prišlo v sobotu 5. marca 2011 na štadión Stade de France v Paríži, aby uvidela Alaina Prosta jazdiaceho na Dacii Duster pozametať s konkurenciou na nešampionátovom podujatí Trophée Andros.
Stade de France pritiahol obrovské publikum. Aj keď sa výsledky do hodnotenia šampionátu nepočítali, bola to udalosť, ktorú sa oplatilo nevynechať. Alain Prost a Dacia Duster sa chytili príležitosti, a štvornásobný Majster sveta F1 si vyslúžil potlesk len čo prvý krát zajazdil na ľadovom okruhu. Deň odštartoval stíhacou súťažou, ktorá sa týkala top štvorky jazdcov Trophée Andros 2010/2011.
V semifinále eliminoval Alain Prost Oliviera Panisa s pomerom víťazstiev 2:0, čo kvalifikovalo jazdca Dacie na zdrvujúce finále proti Jean-Philippe Dayrautovi. Prost následne okamžite skoncoval s výhercom zimnej Trophée Andros – opäť s výsledkom 2:0.
„Bolo pre nás dôležité vyhrať stíhacie preteky, najmä proti Jean-Philippe Dayrautovi,“ komentoval Alain Prost. „Stíhacie preteky sú veľmi špecifickou disciplínou, a doteraz som žiadne na Stade de France nevyhral. Tentokrát som však neprehral jediný pretek, čo je veľmi potešujúce. Boli sme extrémne konkurencieschopní a všetko sa prebehlo perfektne. Chcel by som svoje víťazstvo venovať Dacii a obecenstvu, ktoré ma tak vrelo prijalo.“
Zvyšok programu bol pre Daciu a Prosta rovnako úspešný, keď sa k Alainovi Prostovi pridal Evens Stievenart na dvojité finále. Stievenart začal svoj pretek z druhého radu, ale pretlačil sa do vedenia vďaka znamenitému predbiehaciemu manévru, ktoré postavilo celé publikum na špičky. Pokračoval tak až do cieľa, keď zvíťazil prvý závod. To umožnilo Alainovi Prostovi štartovať na finále z prvej pozície.
V poslednom závode na osem kôl opäť víťazil bývalý jazdec F1 a zabezpečil tak Dacii čisté víťazstvo na Stade de France. „Naozaj sme dnes chceli podať dobrý výkon, a podarilo sa nám to,“ povedal Alain Prost. „Nebolo to ľahké, pretože som dostal defekt na pravom zadnom kolese, ale finále bolo dosť chaotické pre každého. Pre Daciu bolo dôležité vyhrať pred plnými tribúnami. Boli sme dnes najrýchlejší, ale aj najrobustnejší, a náš úspech na Stade de France bol perfektným spôsobom, ako reprezentovať  Daciu. Bol som dojatý z vrúcneho prijatia publikom, a najlepším spôsobom, ako sa im odvďačiť, bolo vyhrať stíhacie preteky a finále. Teraz sa začneme pripravovať na novú sezónu. Dúfam, že náš triumf tu, na Stade de France, bude viesť k ďalším úspechom v budúcnosti...“
Stade de France / stíhacie preteky
Semi-finále: Jean-Philippe Dayraut (Series 1 BMW) porazil Francka Lagorcea (Škoda Fabia), 2:0. Alain Prost (Dacia Duster) porazil Oliviera Panisa (Škoda Fabia), 2:0.
Finále: 1, Alain Prost (Dacia Duster) porazil Jean-Philippe Dayrauta (Series 1 BMW) 2:0.



Stade de France – finálne umiestnenie:
1. Prost/Stievenart (Dacia Duster).
2. J-B. Dubourg/Grosjean (Renault Clio 3).
3. Rivière/Lanctuit (Fiat Stilo).
4. Lubrano/Daziano (Fiat Stilo).
5. Llorach/A. Dubourg (Renault Clio 3).
6. Dayraut/Lanctuit (Series 1 BMW).
7. Panis/Villeneuve (Škoda Fabia).
8. Lagorce/Belmondo (Škoda Fabia).
9. Balas/Demoustier (Toyota Auris).

TROPHÉE ANDROS
Závod na ľade Trophée Andros, prvýkrát organizovaný v roku 1990, prináša unikátnu kombináciu rýchlosti a diváckej atraktivity. Existuje niekoľko rôznych kategórií, Dacia Duster súťaží v kategórii Silhouette, ktorej pravidlá stanovujú, že vonkajší vzhľad auta sa musí podobať sériovej verzii, ktorá je buď dostupná na trhu alebo naň bude uvedená. Obmedzenia striktne kontrolujú väčšinu hlavných súčastí automobilu. Pravidlá súťaže limitujú neprimerané komplexné a nákladné technologické riešenia, zatiaľ čo napr. podvozok, prevodovka a pneumatiky podliehajú predpisom, ktoré nútia tímy príjmať jednoduché a  dômyselné riešenia, čo presne vyhovuje prístupu, ktorý preferuje Dacia.
             
ZÁVODY   
Každý závod série Trophée Andros predstavuje dvojdňovú akciu. Prvý deň je venovaný meraným tréningom (neudeľujú sa body), po ktorých nasledujú dve kvalifikačné kolá. V týchto kolách jazdia skupiny štyroch áut, každá odjazdí štyri kolá a víťazom sa stáva jazdec s najlepším celkovým časom. Lepší z dvoch
pokusov sa počíta do klasifikácie, ktorá rozhoduje nielen o poradí na štarte vo finále, ale tiež pripisuje až   80 % bodov za každú akciu. Finále sa koná na druhý deň, pričom každý závod pozostáva z 10 áut, ktoré
jazdia 10 kôl. Finále sa podieľa 20 % na celkových udelených bodoch.
                   
NETRADIČNÁ ÚČASŤ DACIE V TROPHÉE ANDROS
Dacia sa rozhodla vstúpiť do ľadového závodu Trophée Andros v ročníku 2009/2010 do kategórie  Silhouette. Prvý krát sa tak stalo, že športová verzia automobilu uzrela svetlo sveta skôr, ako jeho sériová podoba. Trophée Andros podrobila hneď v prvom ročníku spoľahlivosť automobilov náročnému testu a práve to dalo Dacii šancu ukázať, že robustnosť tvorí integrálnu časť DNA značky.
Trophée Andros vyniká jako jedna z najvzrušujúcejších disciplín motoristického športu. Pri závodení na ľade sa podmienky na trati môžu zmeniť veľmi rýchlo s meniacimi sa poveternostnými podmienkami a šoférovanie si vyžaduje presnosť, tvrdosť a jazdeckú zručnosť, tri vlastnosti, ktorými šampión kalibru Alaina Prosta disponuje.     

DACIA DUSTER PRIPRAVENÁ RENAULT SPORT TECHNOLOGIES
Závodná verzia Dacie Duster vo veľkej miere ťaží zo skúseností získaných oddelením Renault Sport Technologies v motoristickom športe. Karoséria zložená z optických vlákien ukrýva rúrkový podvozok, ktorý poháňa 3-litrový, 24 valcový V6 motor z produkcie Aliancie Renault-Nissan. 
Táto pohonná jednotka bola starostlivo upravená aby bol optimalizovaný jej výkon pre vysoké nadmorské výšky, v ktorých sa závod odohráva. Poskytuje maximálny výkon 350 koní pri 7500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 360 Nm pri 5 500 otáčkách za minútu. Šesťrýchlostná sekvenčná prevodovka zaisťuje rýchle a presné radenie, dokonca aj počas prechádzania zákrut šmykom. Umiestnenie motora v zadnej časti automobilu pomohlo perfektne rozdeliť váhu, vyhovujúc pri tom požiadavke na maximálnu hmotnosť vozidla 950 kg a pomohlo udržať nízke ťažisko čo zlepšilo kontrolu nad vozidlom.  Dvojité  zavesenie ramien a tlmiče  boli navrhnuté tak, aby Dacii Duster umožnili čeliť rôznym terénom v rámci série Trophée Andros. Závodná verzia Dacie Duster je vybavená diferenciálmi na zamedzenie šmykom, ktoré sú nevyhnutné pre extrémne podmienky. Tento prvok, ktorý je možné nájsť aj na iných závodných a cestných automobiloch vyvinutých oddelením Renault Sport Technologies zabezpečuje účinnú trakciu bez ohľadu na priľnavosť povrchu, jazdný štýl alebo typ zákruty. Závodná verzia Dacie Duster taktiež disponuje pohonom všetkých štyroch kolies pre úplnú kontrolu svojho pohybu. Tento mechanický systém spája predné a zadné kolesá a môže sa rýchlo prispôsobiť, aby vyhovoval charakteristikám každého okruhu.   

         
ZÁVODNÁ VERZIA DACIE DUSTER –  TECHNICKÉ ÚDAJE

PODVOZOK                   Rúrkový oceľový podvozok
                                             Dvojité zavesenie ramien

MOTOR                                             Aliancia Renault-Nissan VQ 30
                                                           Umiestnenie: vzadu
                                                            6 valcov (V6)
                                                           Počet ventilov: 24
                                                           Objem valcov (cm³) : 2 987
                                                           Vŕtanie x zdvih: 93mm x 73.3mm
                                                           Maximálny výkon: 257 kW (350k) pri 7 500 ot/min.
                                                           Maximálny krútiaci moment: 360 Nm pri 5 500 ot/min.
                
PREVODOVKA                             6 rýchlostná sekvenčná prevodovka SADEV
               
BRZDY                                              Predné: vzduchom chladené oceľové kotúče s priemerom 260 mm
                                                           Zadné: oceľové kotúče s priemerom 265 mm

KOLESÁ                                           5.5" x 16" (magnézium)
                                                           Pneumatiky: Continental Racing Contact 3

ROZMERY / HMOTNOSŤ       Dĺžka: 4 001 mm
                                                            Šírka: 1 900 mm
                                                            Predný / zadný rozchod: 1 690 mm
                                                            Rázvor: 2 500 mm
                                                            Váha: 950 Kg
                                                           Objem palivovej nádrže: 25 litrov

ALAIN PROST
Narodený: 24. februára 1955 v Lorette (Loire, Francúzsko)
4 svetové tituly vo Formule 1: 1985 (McLaren),1986 (McLaren),1989 (McLaren) a 1993 (Williams-Renault)
Prvé víťazstvo vo Formule 1 v roku 1981 s Renaultom 30 v Dijone (Francúzska Grand Prix)
Štarty v Grand Prix: 199.
51 víťazstiev / 41 najrýchlejších kôl trate / 33 pole position / 798,5 bodov vo svetovom šampionáte
1997-2001: Riaditeľ Prost Grand Prix (Formula 1)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára